.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جوابیه انجمن لوچو کشتی سنتی به خبر شمال نیوز

در پی خبری با عنوان " پست جدید سید رمضان شجاعی " و به نقل از خبرگزاری فارس و درج آن در پایگاه خبری شمال نیوز شده است جوابیه ای از سوی روابط عمومی انجمن لوچو کشتی سنتی فدراسیون ورزش های روستایی و عشایری کشور ارسال شد که عینآ درج می گردد.
شایسته بود روابط عمومی مربوطه با توجه به اینکه منبع این خبر خبرگزاری فارس بوده است جوابیه فوق را به آن رسانه ارسال می نمود.
علیرغم اینکه شمال نیوز هیچگونه مسئولیتی در قبال نشر این خبر ندارد، جهت احترام به تنویر افکار عمومی و مخاطبان گرامی اقدام به انتشار جوابیه فوق می نماید.

بسمه تعالی

مدیریت محترم پایگاه خبری شمال نیوز

احترما به استحضار جنابعالی و نیز مردم فهیم و خون گرم مازندران بخصوص زحمتکشان لوچو کشتی سنتی در سطح استان می رساند، در پی درج خبر ( پست جدید رمضان شجاعي به کد خبر : 36605 ) در آن سایت محترم ، می بایستی جهت آگاهی و شفاف سازی افکار عمومی به اطلاع برسانیم : لوچو کشتی سنتی مازندران با قدمتی پیش از 1500 سال در تاریخ 6/7/88 طی آخرین دستورالعمل سازمان محترم تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران به شماره 72384/4 ( نزد آن پایگاه ارسال گردیده است ) در حیطه مسئولیت دفتر توسعه ورزش روستایی و فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و همچنین تشکیلات متناظر زیر مجموعه در واحدهای استانی می باشد.
لذا جهت اطلاع عزیزانی که به علت مشغله کاری فراوان از این دستورالعمل بی اطلاع و یا خدایی نکرده بی توجه می باشند تصمیم به ارسال عین نامه سازمان جهت احترام به افکار عمومی و انعکاس صادقانه آن از سوی رسانی جنابعالی نموده ایم .



عین متن دستورالعمل :

مدیر کل محترم تربیت بدنی استان ........

با سلام

احتراما در پاسخ به نامه شماره 11885/21 /220 مورخ 21/6/88 با اطلاع می رساند در اجرای شرح وظایف مصوب دفتر توسعه ورزش روستایی مبنی بر احیاء و ترویج ورزشهای سنتی و بازیهای بومی و محلی ( تصویر پیوست ) و با عنایت به سنخیت موضوع و محول شدن وظیفه برگزاری نشست مشورتی یونسکو با موضوع ارتقاع و توسعه ورزشها و بازیهای سنتی از سوی سازمان متبوع به فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و همچنین اخذ مجوز از شورای برون مرزی با هدف معرفی کشتی های سنتی در عرصه های فراملی و اعزام تیم کشتی های سنتی ( با چوخه ، لوچو و گیل مردی ) توسط فدراسیون مربور به مسابقات برون مرزی این وظیفه در حیطه مسئولیت دفتر توسعه ورزش روستایی و فدراسیون ورزش روستایی و عشایری و همچنین متناظر زیر مجموعه در واحد های استانی می باشد.

صادق عابدین
معاون سازمان و سرپرست مرکز توسعه ورزش همگانی و تفریحی

88/7/6
رونوشت :

جناب آقای پارسا مدیرکل محترم دفتر توسعه ورزش همگانی جهت اطلاع

جناب آقای جعفری مدیر کل محترم دفتر توسعه ورزش روستایی جهت اطلاع

فدراسیون ورزش روستایی و عشایری جهت اطلاع و اقدام لازم

بایگانی : 192768


حال جهت اطلاع بیشتر :

1 – اگر چه پست سازمانی مرکز توسعه ورزش همگانی و تفریحی در زمان مدیریت جناب آقای سعید لو به ورزش قهرمانی انتقال یافت ، اما تا کنون هیچ دستور العملی از سوی سازمان تربیت بدنی مبنی بر باطل شدن یک چنین بخشنامه هایی صادر نشده است .

2_ با توجه به این بخشنامه در خراسان چوخه کشتی سنتی آنان مدت 2 سال است که به صورت انجمن در سطح استان و کشور فعال می باشد و جالبتر اینکه هیچ ادعایی از سوی فدراسیون همگانی در این خصوص را شاهد نبوده ایم.

3- صدور یک چنین حکمی آن هم از سوی فدراسیون همگانی برای هر شخصی می بایستی بر اساس دستورالعمل سازمان باشد (اشاره به دستورالعمل ارسالی ) که متاسفانه پس از صدور حکم آقای غلام رضا جعفری برای آقای مراد علی یزدان نژاد
( اولین محقق ، نویسنده ، مفسر و گرد آورنده اصطلاحات اصیل مازنی در لوچو کشتی سنتی داور ممتاز در حیطه که جانبازی سر افراز از 8 سال دفاع مقدس ) به یک باره فدراسیون همگانی به فکر می افتد تا انجمنی دیگر! در موازی انجمن شکل گرفته آن هم برای کسی که طبق فرمایشات خودشن (با توجه به مشغله زياد كاري كه دارم ... )
افکار را به سمت و سوی دیگری می برد !!؟

اما با توجه به این که هر هیات ، اداره ، اداره کل تربیت بدنی و نیز فدراسیون ها زیر مجموعه سازمان محترم تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران می باشند ، این انجمن با استناد به آخرین نامه سازمان محترم بدون هیچ دیدگاه غیر ورزشی در سطح استان و کشور به کار خود با جدیت تمام ادامه خواهد داد و چنان چه سازمان مذکور دستور بفرمایند کشتی های سنتی زیر مجموعه هر فدراسیونی دیگری می بایستی باشد این انجمن در مقابل اظهار نظر و دستورالعمل سازمان محترم در راستای خدمت صادقانه به دولت محبوب و مردمی جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد و نیز سیاستهای کلان رئیس سازمان تربیت بدنی جناب آقای دکتر سعید لو سر تعظیم فرود خواهد آورد.

خدایا چنین کن سرانجام کار ، که تو خشنود باشی و ما رستگار

محمد رضا بحرگرد نیکو
مدیر روابط عمومی و سخنگوی انجمن لوچو کشتی سنتی فدراسیون ورزش روستایی و عشایری جمهوری اسلامی ایران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 آذر 1389
به این میگن کار نیک >شمال دستت درد نکند.
ما این چند روز با این خبر ها درگیر بودیم حالا دیگه شمال جان قفل کردیم.
پس یک سال مسئولیت با روستایی و عشایری است ؟
آقای پریچهره چیکار می کنی اینجوری دم از حق می زنی ؟یعنی جنابعالی و همکاران این نامه را ندیدند؟ به خدا گناه دارد سکوت در مقابل ظلم اگر اینها یه نماینده پشتشان بود همین جور سکوت می کردی؟
اگر فدراسیون همگانی یک چنین نامه ای از سازمان دارد پس چرا رو نکرد یا نمی کند؟
من در کامنت قبلی قضاوت درستی نکردم و از روستایی ها پوزش می طلبم.
البته از روی عدم آگاهی بود ، اما این دیگه آخر ضعف مدیریت در اداره کل بود که نامه سازمان را هم نادیده گرفت!!!.
خدائیش حرف حق را بزن حتی اگر دیگر نزارن مدیر کل باشی.
مطوئنان اگر صداقت داشتی سیاسی بازی نمی کردید مردم خودشون پشتت بودند.
پس یه خبرهای سیاسی پشت اون اون نماینده بود که روستایی ها انقدر جلز ولز می زدند.
دیگر نمایندگان استان بایستی حق استانشان را به حق دار بدهند و پشت روستاییان باشند زیرا اکنون نیاز به حمایت سیاسی است چون سازمان یک ساله مشخص کرده حق باکیست.
بازهم از شفاف سازی شمال ممنونیم.
( ای این مردی ره فوش هدید انگ بزنید اسا چی گننی!؟؟)
پ /بهنمیر
نا شناس 23 آذر 1389
این نامه در روزهای پایانی جضور علی ابادی و در هیاهوی انتقال ایشان زده شده و کسی از ان خبر ندارد
نا شناس 23 آذر 1389
اقای برگرد برگرد

از سال 73 لوچو زیر مجموعه همگانی میباشد تو این چند سال کجا بودی
نا شناس 23 آذر 1389
رییس فدراسیون روستایی که قرار سر و ته بشه بخاطر بانک تات تو چرا سنگ اونو به سینه میزنی
نا شناس 23 آذر 1389
روستایی و عشایری اجازه برگزاری مسابقات در شهرها رو ندارد پس فقط لوچو برای روستاهاست
نا شناس 24 آذر 1389
آقا یا..... بحرگرد سسسسسسسسسلام
ای که از جام طلا می می خوری................
خوابی یا بیداری محل ما که امروز صبح هوا سرد بود اونجا چطور ؟
دیشب ما شام خوردیم شما خوردی؟
چند روز پیش همایش دو ومیدانی رفتیم شما بودی راستی متوجه شدی احتمالا تا چند روز آینده اعلام کردند همه ورزشها به خاطر دستور آقای هزار چهره زیر نظر فدراسیون روستایی وعشایری می روند.
آقای هزارچهره دنبال چی هستی لوچو چه ربطی به ورزشهای روستایی وعشایری داره شما برو همون هفت سنگ بازی کنید.
ولی فکر کنم از این طریق بتونی به نون ونوایی برسی دمت گرم راهت درسته
نا شناس 24 آذر 1389
ای بابا، بعضی از نظر دهندها انگار تو باغ نیستند ! مثل این که اینا رو کوک می کنند تا نظز بدند.
آدم این حکم سازمان مگه اداره کل پریچهره هست شتر را با بار ببرند کسی خبر دار نشه؟
سازمان یه نامه بالا پایین بشه پدر صاحب بچه را در می آورند.
طبق این نامه حق مسلم با فدراسیون روستایی هست.
چرا منطق را قبول ندارید ؟ چون پریچهره ریشش گیر شجاعی هست؟وشما هم مسئولیتهای کاذبتون رو شد؟
نا شناس 24 آذر 1389
شمال نیوز لطفا این پیشنهاد منو بزار تا مشکل حل بشه:
حالا که شیر تو شیر شده یک سال حکم مال روستاییان است و همگانی از خواب بیدارشد و تازه میگه لیلی .....
از انجاییکه موازی سازی یگ چیز عادی بشمار می اید، و با توجه به اسرار داشتن چنین پستهایی از سوی این نماینده و نیز از همه مهمتر عشق ریاست و حفظ صندلی مدیر کلی بهتر یگ اداره کل دیگه تو مازندران احداث بشود و پریچهره مدیر کل مادامالعمری آنجا باشد و شجاعی هم رئیس تمام رشته های ورزش این اداره کل.خوبه؟
راستی شمال نیوز دمت گرم که به کسی که حق مردم را زیر پا می گذارد رحم نمی کنی .
البته اگر غیر از این بود شمال نیوز نبود می شد سرزمین ..........
نا شناس 24 آذر 1389
با سلام
من هم با جوابیه منعکس شده از سوی شمال نیوزتوجیح شدم واز نظر قانونی حق با روستائیان است از اینکه بعضیها می گویند خبری از این بخشنامه نداریم؟آن هم نشانه ضعف خود و مدیریتشان است
ضمنا شمال نیوز بر خلاف عقیده ویژه نامه ای که با ادبیات فرهنگی خودش شما را بی اثر خوانده است آن هم نشانه ی سوختن آنهاست زیرا شمال نیوز کاسبی آنها را بهم زد ولی فراموش نشود شمال نیوز یکی از سایتهای محبوب و شفاف استان است

باتشکر
اسلامی از محمودآباد
نا شناس 24 آذر 1389
با سلام
ضمن تشکر از شمال نیوز جهت اطلاع رسانی درست وبی غرضشان با خواندن این نامه ودرج تاریخ وشماره نامه همه چیز کاملا شفاف شده است مگر برای افرادی که می خواهد چشم ببندند ودهان باز کنند!ویا افرادی که از گل آلود شدن این آب مقاصد سود جویانه خود را به پیش می برند!و یا کسانی که تسویه حسابهای شخصیشان را پشت پرده ورزش حل می کنند!وای به حال افرادی که این ایام سوگواری نیز تلنگری برای آنان نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 25 آذر 1389
زدن این حکم به در خواست 120 لوچو کار استان در روز همایش از پیاده روی بابل از مجد ارا زده شده اقای بحر گرد

بله ما لچو کارها از اقای مجد ارا خواستیم که یک فرد موثر استانی این حکم رو

داشته باشه نه یک کسی که هنرش گرفتن یقه اقای منتقمی مدیرکل اسبق تربیت بدنی استان میباشد
نا شناس 25 آذر 1389
اقای برگرد انقدر واسه خودت چند جا نظر نده چون تو تنهایی خودت و یعقوبهای پشت سرش هیچکس از کامنت قبلی پشیمون نشده خودتی و خودت درسته دنیای مجازیه ولی خودتی و خودت توهم ورت نداره عزیز تو کسی هستی که رمدانی رو کچل کردی روزی 20 بار تماس میگیری تا تو رو مهم کنه ...
فرهاد 25 آذر 1389
بابا شما چقدر ساده اید// چطور تا موقعه ای که غفاری تو روستایی بود کشتی ریر نظرش بود حالا که رفته داره چوب لای چرخ میزاره// اقای پریچهره برای موندن دست به حر کاری نزن خدا رو خوش نمیاد
نا شناس 25 آذر 1389
بنام خدا
با سلام خدمت همه عزیزانی که به گونه ای لطفشان در این مدت شامل حال بنده شده است حال با فحش و ناسزا و یا عزیزانی که با دیدن مدرک نظرشان را عنوان داشتند .
ضمن قبولی عزاداری یکایک شما خوبان می بایستی مطلبی را در همین قسمت برایتان عرض کنم و امید وارم مدیریت شمال نیوز همچون کامنت دیگر دوستان این مطلب را انعکاس بفرمایند.
ابتدا سخنم با عزیزان مخالف است :
شاید شنیده باشید ( عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد ) با توجه به این که این کشتی قدمتی بیش از 1500 در مازندران دارد و طبق ادعای هیات محترم همگانی در مازندران بایستی قبول کرد عملکرد این بخش در قالب کمیته بومی و محلی هیات همگانی ضعیف نشان داد اما ضعیف نشان دادن نشانه کار نکردن نیست بلکه ما معتقد هستیم چرا تا کنون انجمنی شکل نگرفت و یا در مناطق غرب و شرق استان اثری از این کشتی نیست و استانهای همجوار تا مرز 100 کیلومتری استان مان نفوظ کرده اند (گیل مردی).
دوستانی که به گونه ای با یدک کشیدن نام بندگان خدایی که در روز قیامت همچون منه کناه کار در نزد خدا برای کنا هانشان زجه میزنند بایستی این مطلب را واقف باشند که خدا را شاکرم تا بنده ای که اکنون به چشم دشمن برایتان به حساب می آیم باعث این شدم آقایان به خود بیایند و دستی به این کشتی سنتی که شعاع فعالیت آن در حد چند شهرستان مرکزی در استان نبوده بفکر انجمن بیفتند .حال می خواهد سازمان این کشتی را به هیات دیگری هم بدهد گردنمان از مو هم نازک تر است، اما فعلا این مسئولیت را طبق دستورالعمل بالا به این فدراسیون داده اند.امیدوارم در نهایت خورجی موفقی برای استان باشد زیرا «من» گفتن شعاع را افزایش نداد و تنها نجات این فرهنگ سنتی «ما »گفتن است.
و در نهایت کسانی بنده را می شناسند می دانند که من برای همه احترام قائل هستم و از انسانهای متملق و چاپلوس متنفرم و هیچگاه جز خدا و خانواده ام بر کسی تکیه نمی کنم و نیز وجدانم را بخاطر بنده ای که صعود خود را در تخریب دیگران دیده و می بیند نمی فروشم.
و اما عزیزانی که بقول معروف : عاقل را یک اشاره کافیست .
از محبت شما به این جانب و نیز قبول منطق سپاسگذارم و بایستی از کسی که اشاره ای به زمان مدیریت قبلی این هیات در استان داشته تشکر کنم و بگویم نکته بسیار جالبی را اشاره داشته اید که در زمانش در این خصوص قلم خواهم زد !!
واما سخن پایانی : خوبی این کار آن بوده که دوست و دشمن را بهتر بشناسیم و فرق افرادی که به ظاهر متمدن و یا بقول امروزی ها با کلاس زندگی می کنند و دم از علی (ع) میزنند بایستیی گفت در ایامی قرار داریم که پیامش برای یکایک مان سرمشق است.
و از عزیزی که همچنان برایم قابل احترام است از این طریق می گویم پیامتان از طریق رئیس دفترتان به گوشم رسید اما اگر این پیام صحیح باشد و از سوی جناب عالی!! بایستی بگویم نمی دان قسم حضرت عباس را بایستی قبول کرد یا دم خروس را!!؟ زیرا سخن شما در تمامی گفتگو هایمان ولو 1 دقیقه ای جز عدالت چیز دیگری نبوده است !!.
اما دوستان همچنان به عنوان یک هموطن و هم استانی دوستتان دارم حتی اگر ندانسته و از طریق افرادی که نقششان در مرور تاریخ بسیار هستند مرا به فحش و ناسزا پذیرایی کرده اید در همین شب عزای حسین می بخشمتان.
جناب آقای رمدانی دوست عزیز شاید 3 /4 سالی باشد که در سایت خبریتان مقاله ، طنز و غیره ارسال نمودم و شما و دیگر همکاران محترمتان نسبت به من لطف داشتید.و امید وارم روزی شما را از نزدیک ببینم و افتخار آشنایی با شما را پیدا کنم ( البته شاید برای عزیزان قابل قبول نباشد که بنده هنوز با شما رو در رو نشده ام،!) از این که در این ایام باعث افترا های ناروا از سوی بعضی افراد برای پایگاه خبریتان شدم بسیار پوزش می طلبم و فقط دلم برای آن می سوزد تا کی بایستی از ندانستن ها رنج برد و خود را بازیچه دست افرادی که صعودشان را در تخریب دیگران می بینند سر تعظیم فرود آورد؟؟
بنده بر رسالت خبر رسانی صحیح ایمان دارم و یک لحظه وجدانم را برای تخریب کسی نخواهم فروخت جز آنکه واقعیت را باز گو کنم.
و اما در آینده ای نزدیک مقاله ای را برایتان از 5 سال حضورم در ورزش استان به عنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ ارسال خواهم نمود تا شاید برای کسانیکه گفته اند بنده در چند هیات بوده ام مشخص شود که جز مسئول تربیت بدنی انجمن نا بینایان ایران شاخه آنا و هیات روستایی و اکنون که نایب رئیس هیات آمادگی جسمانی ایروبیک استان هستم !!! (در آینده نزدیک تصمیم خواهم گرفت) مسئولیت دیگری نداشته و از همه مهمتر در آن مقاله خواهم گفت چه کسانی از پول بیت المال امروز در چه مقامی در ورزش قرار دارند که به امسال غلامرضا جعفریها و بنده از پشت خنجر می زنند و در ظاهر خو د را دوست معرفی میکنند .
نبایستی فراموش کرد غلامرضا جعفری برای ورزش مازندران و بخصوص ورزش روستایی خدمت کرده است زیرا ارسال میلیون ها پول و اقلام ( فراتر از تفکرتان) معرفی لوچو در سال 2010 در کشور لیتوانی به دنیا و کسب دو مدال طلا که در تاریخ ورزش سنتی استان و کشور بی نظیر بوده است این گونه پاسخ بدهند !!؟ و پاسخ محبت وی به استانمان را با خنجر بدهند !!؟.
با سپاس محمد رضا بحرگرد نیکو
دانشجوی رشته گرافیک
مدیر مسئول پایگاه خبری "رویه شادی"
نا شناس 26 آذر 1389
درود بر غفاری زحمتکش ورزش استان

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.